Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης
Σχολική
Μονάδα: 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ - 9320146
Σχολικό Έτος: 2022 - 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 29/11/2022
Σχολική Μονάδα:
5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ - 9320146
Στόχος Βελτίωσης:
Σκοπός του Σχεδίου Δράσης είναι η οργάνωση, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συστηματικού προγράμματος ενίσχυσης των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών ώστε να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά τα γενικά και εξειδικευμένα προβλήματα που προκύπτουν κατά την παιδαγωγική διαδικασία και γενικότερα κατά την επιτέλεση των καθηκόντων τους
Σχέδιο Δράσης: Οργάνωση και
υλοποίηση δράσεων καλλιέργειας των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών για
την βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της επαγγελματικής τους εξέλιξης
.
Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Συντονιστής Δράσης:
ΚΟΥΡΟΥΠΗ ΚΥΡΙΑΚΗ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα - Στόχοι
Τα αποτελέσματα της συστηματικής διερεύνησης αναδεικνύουν μεν τις ικανοποιητικές δεξιότητες των εκπαιδευτικών για την υποστήριξη των παιδαγωγικών δραστηριοτήτων και των γραφειοκρατικών διαδικασιών, επισημαίνουν όμως ελλείψεις στις προκλήσεις της εποχής αναφορικά με τους παραπάνω τομείς.
Στόχοι:
1.Επαγγελματική ανάπτυξη. 2.Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. 3.Συνεργατικές πρακτικές επιμόρφωσης.
Η υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης αναμένεται να οδηγήσει σε μια θετική αλληλεπίδραση μεταξύ των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί θα ενισχύσουν τις δεξιότητες τους όσον αφορά τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην εκπόνηση διοικητικού έργου. Επιπρόσθετα θα νιώσουν αυτοπεποίθηση όσον αφορά την κατάρτιση τους στους τομείς της παιδαγωγικής , της ψυχολογίας και της ειδικής αγωγής. Θα γνωρίσουν καλές πρακτικές σε θέματα που αφορούν τη διαχείριση δύσκολων καταστάσεων μέσα στη σχολική τάξη. Τέλος θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας προς όφελος της μαθητικής κοινότητας.
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
1.
Καταγραφή των αναγκών
των εκπαιδευτικών. Που βρισκόμαστε ; Τι θέλουμε
να
μάθουμε;
2. Παρακολούθηση σεμιναρίων από την Εκπαιδευτική Πλατφόρμα etwinning. Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning
3. Επιμόρφωση από το τμήμα ψηφιακής εκπαίδευσης ¨ΜΕΡΙΜΝΑ¨ επιμορφωτικό
πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΔΕΣΜΟΙ – Στηρίζοντας
τη σχολική κοινότητα στη σκιά της πανδημίας» από 19-10 έως 4-11-2022
4. Επιμόρφωση από το ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδος.( Εξ αποστάσεως επιμορφωτικό
σεμινάριο:«Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
(ΔΑΦ) στο Συμπεριληπτικό Σχολείο του 21ου αιώνα»)από 31-10-2022 και για έξι εβδομαδιαίες
επιμορφωτικές συναντήσεις .
5.
Επιμορφωτικό σεμινάριο από το ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδος με θέμα
:«Αντιμετώπιση σχολικής βίας - Καινοτόμες μη τιμωρητικές μέθοδοι»11-11- 2022.
6. Επιμόρφωση από το ΕΚΠΑ( elearning by ΕΚΠΑ) με θέμα : «Σεξουαλική
εκπαίδευση και αγωγή. Γιατί και πως στην οικογένεια και το σχολείο.14-10- 2022.
7.
Παρακολούθηση διαδικτυακών μαθημάτων
από το iepx prosvasimo.
8. Παρακολούθηση διαδικτυακών μαθημάτων από την ΕΕΠΕΚ.
8.
Παρακολούθηση εξ αποστάσεως επιμόρφωση από το ΚΕΔΑΣΥ Λασιθίου
9. Παρακολούθηση επιμορφωτικών εσπερίδων από το κέντρο
κοινότητα Ιεράπετρας .
10.
Παρακολούθηση διαδικτυακών μαθημάτων
από το Οpen Courses.
11.
Παρακολούθηση του 37οΔιεθνούς
Συνεδρίου Ανθρωπιστικών και κοινωνικών
Επιστημών με θέμα Ειδικές Επιστήμες»: Λογοθεραπεία, Αγωγή Υγείας, Ειδική Αγωγή, Συμβουλευτική, Παιδαγωγική θεραπεία,
Κοινωνική Παιδαγωγική-Οικογενειακή και σχολική βία, Διαπολιτισμικότητα,
Σεξουαλική αγωγή .
12. Ανατροφοδότηση . Τι μάθαμε ; πόσο μας βοήθησαν οι δράσεις ; Τι άλλο θα μπορούσαμε
να βελτιώσουμε ;
Το Σχέδιο Δράσης υλοποιείται καθ ́ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ο σχεδιασμός γίνεται στην αρχή του σχολικού έτους και ακολουθεί η υλοποίηση των δράσεων, ειδικότερα :
Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2022 : Σχεδιασμός
Ιανουάριος – Μάρτιος 2022: Υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων Μάιος – Ιούνιος 2022: Αξιολόγηση – Αποτίμηση
Πόροι – μέσα - ερευνητικά εργαλεία
1.
Ανθρώπινο Δυναμικό
: Εκπαιδευτικοί με καλή γνώση ΤΠΕ,
2.
ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας
3.
ΕΕΠΕΚ.
4.
Εκπαιδευτική Πλατφόρμα
etwinning. Εθνική
Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning
5.
Εκπαιδευτική πλατφόρμα του ΙΕΠ iepx prosvassimo
6.
ΚΕΔΑΣΥ Λασιθίου
7.
Κέντρο κοινότητας Ιεράπετρας
8.
Ανοιχτά μαθήματα OPEN COURCES
9.
37ο Διεθνές
Συνέδριο Ανθρωπιστικών και κοινωνικών Επιστημών με θέμα Ειδικές Επιστήμες»
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Η επιτυχία της δράσης θα διαπιστωθεί από την επιτυχή παρακολούθηση της προγραμματισμένης επιμόρφωσης από την πλευρά των εκπαιδευτικών και τη στοχευμένη παρουσίαση και επίδοση από την πλευρά των φορέων που επιλέχτηκαν να την πλαισιώσουν.
Ωστόσο η πραγματική επαγγελματική ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού διαφαίνεται στην καθημερινή πρακτική, μέσα στη σχολική πραγματικότητα, όταν αισθάνεται και είναι έτοιμος να προσπεράσει τις δυσκολίες και να ανταποκριθεί στο έργο του με επαγγελματική ωριμότητα και ευστοχία. Τεκμήρια της δράσης αποτελούν τα παρακάτω:
1.
Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων,
2. Βιβλίο Πράξεων Προϊσταμένης , 3.Ημερολόγιο Σχολικής ζωης 4.Βεβαιώσεις
παρακολούθησης .
5. Ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου
Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Ερωτηματολόγιο διερεύνησης εκπαιδευτικών αναγκών .
Στοχευμένη συζήτηση σε επίπεδο Συλλόγου
Διδασκόντων και καταγραφή των σημαντικότερων εκπαιδευτικών αναγκών σε
Ημερολόγιο της Ομάδας Δράσης . Σύντομο ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της Δράσης σε
εκπαιδευτικούς.
Καταγραφές στα Ημερολόγια των Ομάδων Δράσης.
Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου
Δράσης
Σχολική Μονάδα: 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ - 9320146
Σχολικό Έτος: 2022 - 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 29/11/2022
Σχολική Μονάδα:
5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ - 9320146
Στόχος Βελτίωσης:
Υποστήριξη της εισόδου και της προσαρμογής των νηπίων στο δημοτικό σχολείο μέσα από τη συστηματική, συνολική και ολοκληρωμένη προετοιμασία τους, την ενεργό εμπλοκή των γονέων και την εξάλειψη, όσο το δυνατό των παραγόντων εκείνων που δυσχεραίνουν μια ομαλή
μετάβαση στο δημοτικό σχολείο.
Σχέδιο Δράσης:
Ομαλή μετάβαση
από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
σχολείο.
Άξονας: Σχολική διαρροή - φοίτηση
Συντονιστής Δράσης:
ΚΟΥΡΟΥΠΗ ΚΥΡΙΑΚΗ
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα - Στόχοι
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης θεωρήθηκε άμεσης
προτεραιότητας, καθώς η μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο θεωρείται, και είναι, μία εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία και αλλαγή, τόσο για τα ίδια τα παιδιά όσο και για τις οικογένειές τους. Συχνά, κατά τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο παρουσιάζονται δυσκολίες σε αρκετά παιδιά, γεγονός που προβληματίζει συχνά τους εκπαιδευτικούς. Στόχος, των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη μίας συνεχούς εποικοδομητικής συνεργασίας, ώστε να προωθείται και να επιτυγχάνεται η ομαλή και φυσική μετάβαση-προσαρμογή των παιδιών από τη μία βαθμίδα στην άλλη, με αμφίδρομο τρόπο.
Ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης είναι :
Η γνωριμία των νηπίων με τους χώρους
και με τα πρόσωπα του Δημοτικού
Σχολείου
Η εξοικείωση των νηπίων με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και με δραστηριότητες
της Α΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου.
Η εξάλειψη του άγχους και της ανησυχίας
των νηπίων για το άγνωστο
«μεγάλο σχολείο» και η πρώιμη αντιμετώπιση προβλημάτων προσαρμογής των
μαθητών στην πρώτη τάξη
Η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ νηπιαγωγών και δασκάλων με την ανταλλαγή εμπειριών και με τον από κοινού
σχεδιασμό δραστηριοτήτων.
Η ενημέρωση των γονέων, η ευαισθητοποίηση τους για τα
προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά τη σχολική μετάβαση, η εφαρμογή
μέτρων στήριξης τους, καθώς και η συνειδητοποίηση από την πλευρά των γονιών
της ενότητας, της συνέχειας και της συνεργασίας στην εκπαίδευση.
Η σταθερή συνεργασία μεταξύ των σχολικών
μονάδων και η ενημέρωση για το
μαθησιακό προφίλ των νηπίων
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης (Ιανουάριος – Ιούνιος)
Ανταλλαγή επισκέψεων νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου.
Αρχικά θα δοθεί ερωτηματολόγιο στα νήπια πριν την επίσκεψη τους, ώστε να γίνει ανίχνευση των πρότερων γνώσεών τους για το Δημοτικό Σχολείο. Θα ακολουθήσει συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για τις πηγές πληροφόρησης όσον αφορά στο Δημοτικό (γονείς, νηπιαγωγοί, διαδίκτυο, αδέρφια/ξαδέρφια Έπειτα θα ενημερωθούν τα νήπια για την επίσκεψη, θα καταθέσουν τις απόψεις τους για το τι περιμένουν να δουν Ακόμη θα γίνει ανίχνευση γνώσεων για το συγκεκριμένο σχολείο, (ποιος ηγείται, αν διδάσκει, τι κάνουν οι άλλοι δάσκαλοι και πόσοι είναι, ποιος είναι μαζί με τα παιδιά στο διάλειμμα κ.λ.π .
Σε επόμενη φάση τα νήπια θα ετοιμάσουν ερωτήσεις για μια συνέντευξη στη δασκάλα της τάξης ή στο/η διευθυντή/ρια του δημοτικού σχολείου που θα φιλοξενηθούν.
Ιανουάριος 2023 (1η επίσκεψη )
Γνωριμία τόσο με τους χώρους, όσο και με τον Διευθυντή / την Διευθύντρια και τους δασκάλους του σχολείου κατά την επίσκεψή τους εκεί. Θα συνεργαστούν με τους μαθητές της Ά τάξης σε δραστηριότητα που θα έχει δημιουργηθεί από κοινού από τους εκπαιδευτικούς των δύο βαθμίδων. Θα πραγματοποιηθεί παιχνίδι γνωριμίας και θα προσφέρουμε δώρα. Επιστροφή στο σχολείο, συζήτηση για όσα είδαμε και ακούσαμε και την επόμενη μέρα τα παιδιά θα ζωγραφίσουν τις πρώτες εντυπώσεις από το δημοτικό. 2η επίσκεψη : Πριν από την επίσκεψη ενημερώνουμε τα παιδιά πως και πότε μπορούν να συμμετέχουν στο μάθημα. Παρακολούθηση και συμμετοχή στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος και της Γλώσσας. Στο τέλος του μαθήματος και αφού έχουμε ενημερώσει την εκπαιδευτικό, τα νήπια ζητούν από τα παιδιά της Α΄ δημοτικού να θυμηθούν τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις από την αντίστοιχη περσινή τους επίσκεψη, πως ένιωσαν την πρώτη ημέρα στο δημοτικό και πόσο τα είχε βοηθήσει η επαφή τους κατά την διάρκεια της μετάβασης.
Μάρτιος
2023 (2η επίσκεψη)
Επίσκεψη της πρώτης δημοτικού στο νηπιαγωγείο .Ανταλλαγή εμπειριών . Ευκαιρία να θυμηθούμε όμορφες στιγμές της προηγούμενης χρονιάς και να σχεδιάσουμε νέες για το μέλλον.
Απρίλιος
2023 (3η επίσκεψη
Επίσκεψη των νηπίων στην αυλή του δημοτικού και από κοινού συμμετοχή σε ομαδικά παιχνίδια κατά τη διάρκεια του μαθήματος της γυμναστικής .
Ιούνιος
2023 (4η επίσκεψη)
Εκδήλωση για τη λήξη της Σχ. Χρονιάς με τη συμμετοχή των νηπίων και των μαθητών της Α’ Δημοτικού Αξίζει να αναφερθεί ότι θα γίνει συνάντηση δασκάλων-νηπιαγωγών για την ετοιμότητα των παιδιών που