14.2.21

 #GSPD2021 Μια μέρα αφιερωμένη στα παιχνίδια !!!



 #SAFEINTERNETDAY2021 #SID2021


Ασφαλής Ημέρα Διαδικτύου 2021. Τα παιδιά ζωγράφισαν συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο ! Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο : « Πριν πατήσεις και κανείς κλικ πρέπει να σταματήσεις και να το σκεφτείς και σε κάποιον να το πεις»




2.2.21


Το έργο μας με τίτλο : “ Στα Βήματα του Aziz Sancar ”έχει ως στόχο να κάνει τους μαθητές μας να ενδιαφερθούν για την επιστήμη και τους επιστήμονες που εργάστηκαν προς όφελος της ανθρωπότητας.

ΣΤΑΣΕΙΣ ( ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ), ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ «Στα Βήματα του Aziz Sancar»
-να αποκτήσει σεβασμό, ενδιαφέρον και αγάπη για το φυσικό περιβάλλον, και να συμβάλει στην διατήρηση του.
-να επιδείξει ευαισθησία στην ανάγκη κατάλληλης φροντίδας των ζωντανών οργανισμών.
-να αποκτήσει σεβασμό του αντικειμένου που ερευνά και μελετά.
- να αποκτήσει επιθυμία για εξερεύνηση.
- να διατηρεί το ενδιαφέρον του, για παρατηρήσεις εκτεταμένης χρονικής διάρκειας.
- να επιθυμεί και να ξαναδοκιμάζει, σε περίπτωση αποτυχίας.
- να εξετάζει προσεχτικά τα γεγονότα, και να βγάζει συμπεράσματα.
- να επιμένει, για να αναζητά λύσεις.
- να επιμένει για να ολοκληρώνει την προσπάθεια του.

-να επιθυμεί να συμμετέχει σε ομαδικές εργασίες και να συνεργάζεται.
-να επιθυμεί να εξετάζει με κριτικό πνεύμα, τα αποτελέσματα της δουλειάς του.
-να σέβεται τις απόψεις των άλλων και να εκτιμά τις ιδέες των άλλων.
- να σέβεται τα αποτελέσματα των ερευνών του.

 -να αντιλαμβάνεται ότι γίνεται πιο πειστικός, όταν τεκμηριώνει την άποψη του με δεδομένα, και όταν εξηγεί το συλλογισμό του.
- να κατανοεί και να εκτιμά την ανάγκη προληπτικών μέτρων για να αποφεύγει κινδύνους και ατυχήματα.
-να έχει την επιθυμία για αλλαγή προσέγγισης, που αφορά στην επίλυση ενός προβλήματος, με βάση τις εμπειρίες και τα δεδομένα μας.
-να εκφράζει τις απόψεις του και να μοιράζεται τα ευρήματα του, με προθυμία.
-να είναι περίεργος, να έχει ανοιχτό πνεύμα, να αποφεύγει τον δογματισμό, να αποφεύγει τις προλήψεις και τις δεισιδαιμονίες, να είναι αντικειμενικός και υπεύθυνος.


Επιλέξαμε ένα πρόγραμμα φυσικών επιστημών διότι, πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά ,από πολύ νωρίς, αποκτούν την αίσθηση των φυσικών φαινομένων και διαμορφώνουν τα πρώτα στοιχεία επιστημονικών εννοιών.


https://biteable.com/watch/my-super-video-2761316?fbclid=IwAR1OUwKYBemn9QcCg5nhL2u7PJB08Z_2re-SsKmFylAR10aECjgJs2ju8SM 

29.1.21

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Σας ενημερώνουμε ότι ,

λόγω της πανδημίας δε θα λειτουργήσει το πρόγραμμα της δανειστικής βιβλιοθήκης που είθισται να εφαρμόζεται στα δημόσια νηπιαγωγεία τέτοια εποχή.

 Αντί αυτού  αποφασίσαμε ως σύλλογος διδασκόντων να δημιουργήσουμε  μια ψηφιακή βιβλιοθήκη με βιβλία που  είναι ελεύθερα και διαθέσιμα στο διαδίκτυο.

Επιλέξαμε παραμύθια με αφήγηση έτσι ώστε να μπορούν όλα τα παιδιά ακόμη και με τη χρήση ενός  κινητού να συμμετέχουν στη δράση του σχολείου.

Το παραμύθι, πέρα από τον ψυχαγωγικό και τον παιδαγωγικό ρόλο που έχει για το παιδί, «μιλάει» με έναν ξεχωριστό τρόπο στην ψυχή του. Μέσα από την αφήγηση του παραμυθιού το παιδί κινητοποιεί τη δύναμη της φαντασίας του και προσπαθεί να μορφοποιήσει κάθε φορά το σκηνικό της ιστορίας και να τοποθετήσει τους ήρωες σε αυτή. Έτσι, ενδυναμώνεται και ασκείται η φαντασία του.

Θα θέλαμε  έστω και με τη χρήση των παραμυθιών ψηφιακής μορφής να αξιοποιήσουμε τα πολλαπλά οφέλη που προσφέρει η αφήγηση του παραμυθιού στην παιδική ψυχή.

Δημιουργήσαμε  padlet (https://padlet.com/kyriaki21/oxjdos3ezs47dn6n)

 όπου κάθε εβδομάδα θα καρφιτσώνεται ένα καινούριο βιβλίο . Το κάθε βιβλίο θα συνοδεύεται από ενδεικτικές δημιουργικές δραστηριότητες που θα μπορούν να γίνουν αφορμή για παιδαγωγική αξιοποίηση της κάθε ιστορίας αλλά κυρίως για  συνεργασία , επικοινωνία και  χαλάρωση συντροφιά με το παιδί μας .

Τα αποτελέσματα της ενασχόλησης μας με το βιβλίο της εβδομάδας (εργασία) δύναται να παρουσιάζονται κάθε Δευτέρα στην ολομέλεια της τάξης μας .

 

Ο σύλλογος διδασκόντων του

5ου Νηπιαγωγείου Ιεράπετρας

Η ψηφιακή μας βιβλιοθήκη



26.1.21


Σχετικά με το έργο e-Twinning με θέμα: « Entertaining Words» που συμμετέχει η τάξη μας.

Το λεξιλόγιο είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της ανάγνωσης και της κατανόησης. Δυστυχώς, κάθε μαθητής δεν έρχεται στο σχολείο με επαρκές επίπεδο γνώσης λεξιλογίου για να υποστηρίξει την επιτυχία της ανάγνωσης. Όσο περισσότερες λέξεις γνωρίζουν οι μαθητές μας, τόσο πιο εύκολο θα είναι για να διαβάσουν και να καταλάβουν τι έχουν διαβάσει.

Οι στόχοι του Έργου είναι:

• Να επεκτείνει το λεξιλόγιο των μαθητών μέσω της εκμάθησης και της χρήσης συγκεκριμένων λέξεων κάθε εβδομάδα.

• Να εξοικειωθεί το παιδί με τα γράμματα των λέξεων και να κατανοήσει τη σημασία τους.

• Να διδάξει στους μαθητές περαιτέρω λέξεις παρόμοιας σημασίας και να δώσει παραδείγματα χρήσης λέξεων.

• Να εμπλακούν στη διαδικασία εκπαίδευσης οι γονείς, περνώντας διασκεδαστικό χρόνο με τα παιδιά τους.

• Να αναπτύξει τις λεπτές κινητικές δεξιότητες του μαθητή κάνοντας ένα σχέδιο.

• Ενίσχυση σχέσεων σχολείου-οικογένειας, δασκάλου-γονέα.

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει έως τον Φεβρουάριο. Οι γονείς θα συμβάλλουν επίσης στην έρευνα των λέξεων που δίνει ο δάσκαλος στο οικιακό περιβάλλον ως μέρος του έργου.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Με αυτό το έργο, οι μαθητές θα διδαχθούν λέξεις που θα είναι σημαντικές στη ζωή τους και λέξεις που δεν γνωρίζουν ακόμη σε εβδομαδιαία βάση, ώστε να εμπλουτίσουν το σύνολο του λεξιλογίου και να προετοιμαστούν για την ανάγνωση και την γραφή. 





https://biteable.com/watch/entertaining-words-2761919?fbclid=IwAR0kR150da9t5oOOzeaLhHA8NN2JvHnzxBVxDSS_Vzfifz21qrSZyfKDqso












https://biteable.com/watch/my-super-video-2761316?fbclid=IwAR0xjJS175FEA99qyN0nwxTLEMOT3I0Rh2hKPBFF6h2-JTKY9dTBn0iAMf8

8.1.21

                                                            ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στα πλαίσια του σχεδιασμού επαναλειτουργίας της σχολικής μας μονάδας , ο σύλλογος διδασκόντων του 5ου νηπ/γειου Ιεράπετρας  αποφασίζει:

Την αναδιοργάνωση του ωρολογίου προγράμματος για την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας (11-15/01/2021) μέχρι να δοθεί ο χρόνος προετοιμασίας των συνθηκών λειτουργίας της δεύτερης εισόδου, καθώς και του δεύτερου προαύλιου χώρου στην βορινή πλευρά του σχολικού κτιρίου. Συγκεκριμένα, ο δήμος Ιεράπετρας έχει δεσμευθεί ότι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία εδαφοκάλυψης με χαλίκι του βορινού προαύλιου χώρου, προκειμένου να διευκολυνθεί η διέλευση των μαθητών και συνοδών του δεύτερου τμήματος της σχολικής μονάδας.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:

Πρωινή Υποδοχή: 07:45π.μ.-07:55π.μ.

Α’ τμήμα (Υπεύθυνη τμήματος: Χατζηανδρέου Μαρία)

Ώρα προσέλευσης: 08:15π.μ

Ώρα αποχώρησης: 13:00μ.μ

 

Β’ τμήμα (Υπεύθυνη τμήματος: Κουρούπη Κυριακή)

Ώρα προσέλευσης: 08:30 π.μ

Ώρα αποχώρησης: 16:00 μ.μ

 

Μετά τη λήξη της εβδομάδας η προσέλευση των νηπίων θα γίνεται στις 8:15 από δύο διαφορετικές εισόδους ανά τμήμα αντίστοιχα.

                                                                 

                                                              Ο σύλλογος διδασκόντων του 5ου νηπιαγωγείου Ιεράπετρας